Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: 24U rennen nurburgring

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    12 October 2008
    Berichten
    97

    Standaard 24U rennen nurburgring

    24 u rennen van de nurburgring:

    Het is de eerste maal dat ik naar de 24u ga, wie kan mij goede info geven?

  2. #2
    Senior Member Zdrie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 January 2009
    Berichten
    160

    Standaard

    Kijk eens op deze site : http://adac.24h-rennen.de/
    Hierop vind je alle info.
    Als je enkele dagen wil blijven, kan je logeren met tent of hotel / zimmer frei. Moet je echter op tijd boeken. De duitsers gaan al op de woensdag voor de wedstrijd, is voor hun een verlengd weekend. ER is dan ook al vanalles te doen vanaf donderdag.
    Kijk ook eens op deze site : http://www.vln.de
    Hier vind je de meeste teams die ook de 24 u rijden. De wedstrijden voor de 24 u worden vaak gebruikt om te testen.

    Als je nog vragen hebt, laat je maar iets weten.

    Frank

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    12 October 2008
    Berichten
    97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zdrie Bekijk bericht
    Kijk eens op deze site : http://adac.24h-rennen.de/
    Hierop vind je alle info.
    Als je enkele dagen wil blijven, kan je logeren met tent of hotel / zimmer frei. Moet je echter op tijd boeken. De duitsers gaan al op de woensdag voor de wedstrijd, is voor hun een verlengd weekend. ER is dan ook al vanalles te doen vanaf donderdag.
    Kijk ook eens op deze site : http://www.vln.de
    Hier vind je de meeste teams die ook de 24 u rijden. De wedstrijden voor de 24 u worden vaak gebruikt om te testen.

    Als je nog vragen hebt, laat je maar iets weten.

    Frank
    Al bebankt voor deze info, maar hoe zit het met het oude circuit ik had gelezen dat je met de auto naar verschillende punten kan gaan? Welke
    zijn dat en kan je er gemakkelijk geraken en als ik vrijdagavond daar toe kom is het dan nog gemakkelijk om een camping te vinden bij het circuit?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Het plan staat op de site van de 24h

  5. #5
    Senior Member Zdrie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 January 2009
    Berichten
    160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door franky Bekijk bericht
    Al bebankt voor deze info, maar hoe zit het met het oude circuit ik had gelezen dat je met de auto naar verschillende punten kan gaan? Welke
    zijn dat en kan je er gemakkelijk geraken en als ik vrijdagavond daar toe kom is het dan nog gemakkelijk om een camping te vinden bij het circuit?
    Toeschouwerspunten om het makkelijkst te bereiken met de auto zijn Pflanzgarten (tss pt 6 en 5 op kaart hierboven), daarnaast pt 5 Brünnchen vanwaar je tevoet een stukje verder omhoog kan gaan. Ander goed bereikbare plek is is aan de B257, Quidelbacherhohe. Is een brug over die weg, ga je links krijg je een zicht op de wagens in volle snelheid, ga je rechts omhoog, dan kom je aan Hatzenbach bochten cominaties, zie je de autos relatief dichtbij.
    Dan is er verder langs die B257 nog Breidscheid, waar het circuit weer via een brug de weg oversteekt. Trapkes op en je hebt een mooi zicht op de afdalende (en aan de andere kant vd brug) terug stijgende auto's. Ga je verder omhoog tegen de richting in, kom je aan een S-bocht waar je de wagens weer trager en van dichtbij kan zien.
    Betreffende campings heb ik geen ervaring : hoor en lees alleen vaak dat alles van dagen tervoren goed vol zit. En natuurlijk (zoals duitsers zijn) veel bier, wurst en lawaai...

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 January 2010
    Berichten
    6

    Standaard 24U rennen nurburgring

    Camperen tijdens de 24h is geen enkel probleem, er is een camping vlakbij de Nurburgring , met alle sanitaire voorzieningen, douches, etc ...
    Er is ook een gratis bus voorzien die voordurend op en af rijd naar het circuit. En op vrijdag, en zaterdag avond zijn er optredens van lokale bands, met goede covers. Ik ga er al jaren.
    Wel op tijd aankomen, ten laatste vrijdag, anders zijn alle mooie plekjes weg. En natuurlijk (zoals duitsers zijn) veel bier, wurst en lawaai... Dit is waar. http://www.camping-am-nuerburgring.de/
    ,

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 December 2007
    Berichten
    353

    Standaard

    In Breidscheid, zijn ze betonnen schermen aan het plaatsen aan twee kanten van het circuit, van net voor de brug, tot na de brug...

    Weer een mooie plek minder om te kijken vrees ik

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    12 October 2008
    Berichten
    97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jootje0_7 Bekijk bericht
    Camperen tijdens de 24h is geen enkel probleem, er is een camping vlakbij de Nurburgring , met alle sanitaire voorzieningen, douches, etc ...
    Er is ook een gratis bus voorzien die voordurend op en af rijd naar het circuit. En op vrijdag, en zaterdag avond zijn er optredens van lokale bands, met goede covers. Ik ga er al jaren.
    Wel op tijd aankomen, ten laatste vrijdag, anders zijn alle mooie plekjes weg. En natuurlijk (zoals duitsers zijn) veel bier, wurst en lawaai... Dit is waar. http://www.camping-am-nuerburgring.de/
    ,

    Het is mijn eerste maal dat ik ga naar de 24u, zou jij mij eens jou dagindeling ongeveer willen geven, waar ga je kijken naar de start en wanneer verplaats je het best met de auto enz

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 December 2007
    Berichten
    353

    Standaard

    In Breidscheid zou het dus niet een volledige betonnen muur zijn, er zouden ook doorzichtige elementen bij zijn...

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    12 October 2008
    Berichten
    97

    Standaard

    Ik ben eens aan het kijken naar het plan van de ring en ik vraag me af hoe je het best of zo dicht mogelijk bij de karussell kan komen met de wagen? Ik zie een grote parking langs de B 412 maar dat is volgens mij een heel eind lopen, ook zie ik dat er een weg door het bos
    loopt naar de L10 richting Hochacht, is dat te doen met de wagen?

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 11
    Laatste bericht: 10 August 2011, 11:33
  2. 24h nurburgring
    By kaze in forum Circuit
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25 May 2008, 12:14

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •