Pagina 7 van 34 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 336

Discussie: verkiezingen

  1. #61
    Sponsor Henne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 March 2007
    Berichten
    1.183

    Standaard

    Denk er wel aan dat zij in den tijd onze miserie en onze puinhoop hebben betaald...

    Een splitsing is niet zo simpel hoor. (ik zelf weet ook niet echt wat ik wil, in sommige opzichten in een splitsing goed, in andere niet...)

  2. #62
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Ik vind een splitsing eigenlijk belachelijk in de tijd waarin we nu leven. Europa wordt steeds groter om zo te kunnen concureren met China,India,VS,... maar wij gaan dan even Vlaanderen onafhangkelijk maken.

    Bepaalde oneerlijkheden zouden wel de wereld uitmoeten. Dat de Vlaams betaalde boetes rijkelijk naar Wallonie vloeien is natuurlijk niet eerlijk. Zulke zaken moeten zeker bijgeschroefd worden maar Henne heeft gelijk. Zonder de Waalse industrie zat Vlaanderen nu nergens.

    Trouwens als Vlaanderen apart is zal men weer beginnen zagen op een andere groep. Waarschijnlijk Limburgers of Antwerpenaren

  3. #63
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Vlaanderen onafhankelijk ?

    Pfffffffff nee .... ook al ben ik nen Vlaming maar een scheiding van Belgie is geen oplossing of alternatief voor de huidige oneerlijkheden (volgens ons).

    Meer bevoegdheden voor de 2 regio's wel denk ik .....
    Zoals het voorbeeld van de Vlaamse boetes .... met een staatshervorming zou het geld van die boetes in Vlaanderen blijven.


    Nee .. laat Belgie maar Belgie blijven
    Life is a highway to hell

  4. #64
    Senior Member Skodaracer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Wervik
    Berichten
    615

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht

    Trouwens als Vlaanderen apart is zal men weer beginnen zagen op een andere groep. Waarschijnlijk Limburgers of Antwerpenaren

    De West-Vlamingen zijn gekend als de hardste werkers, dus zonder ons kunnen jullie niet

  5. #65
    Senior Member Skodaracer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Wervik
    Berichten
    615

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Vlaanderen onafhankelijk ?

    Pfffffffff nee .... ook al ben ik nen Vlaming maar een scheiding van Belgie is geen oplossing of alternatief voor de huidige oneerlijkheden (volgens ons).

    Meer bevoegdheden voor de 2 regio's wel denk ik .....
    Zoals het voorbeeld van de Vlaamse boetes .... met een staatshervorming zou het geld van die boetes in Vlaanderen blijven.


    Nee .. laat Belgie maar Belgie blijven

    Volledig mee eens

  6. #66
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    En de limburgers zijn het sympathiekste en als jullie vlaanderen onafhankelijk willen en limburg dan nog eens afscheiden, moeten jullie al naar het buitenland om naar een autocircuit te gaan

    Het is zoals Dead_Man zegt, Ik ben een vlaming, maar België splitsen is geen oplossing...
    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

  7. #67
    Senior Member straffe toebak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    597

    Standaard

    België bestaat niet!!! Als je naar Wallonië gaat, zit je als Vlaming in het buitenland! En omgekeerd!
    Iedereen zegt hier: Belgie mag niet splisten, maar er moeten wel meer bevoegdheden komen voor de gewesten.
    Als ik me niet vergis, komt dat toch ongeveer op hetzelfde neer?
    Dit is net hetzelfde als man en vrouw die zeggen: we gaan niet scheiden, maar we zouden wel elk op een ander willen gaan ... .

    En nog iets, Europa kan niet concurreren met China en Amerika! China (en Indië !!!) zijn veel goedkoper (maandloon werknemers in Wenzhou: 125 à 150€) en Amerika is heel protectionistisch.

    EDIT: en hiermee zit ik aan mijn 100ste post!!!

  8. #68
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straffe toebak Bekijk bericht
    België bestaat niet!!! Als je naar Wallonië gaat, zit je als Vlaming in het buitenland! En omgekeerd!
    Iedereen zegt hier: Belgie mag niet splisten, maar er moeten wel meer bevoegdheden komen voor de gewesten.
    Als ik me niet vergis, komt dat toch ongeveer op hetzelfde neer?
    Dit is net hetzelfde als man en vrouw die zeggen: we gaan niet scheiden, maar we zouden wel elk op een ander willen gaan ... .

    En nog iets, Europa kan niet concurreren met China en Amerika! China (en Indië !!!) zijn veel goedkoper (maandloon werknemers in Wenzhou: 125 à 150€) en Amerika is heel protectionistisch.

    EDIT: en hiermee zit ik aan mijn 100ste post!!!
    Kijk maar eens naar Zwitserland, die zijn niet gescheiden en daar hebben de deelstaten ook veel bevoegdheden.
    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

  9. #69
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Zal ik nog eens iets zeggen? De Belgen hebben zich weer eens massaal laten bedriegen. Er is weer verkiezingsbedrog gepleegd dat het niet normaal is.

    Te beginnen met leterme himself. Gans Vlaanderen bedrogen (behalve mij dan mss) en iedereen slikt het blijkbaar.
    Wie maakte er bij de vorige (vlaamse) verkiezingen het meeste van zijne tak omdat er personen waren die in het federaal parlement zetelden en zich verkiesbaar stelden voor het vlaamse parlement? Om vervolgens veelal niet eens te zetelen. En als ze wel zetelden bracht dit een ganse stoelendans op gang. Verschuivingen in zowel federaal als vlaams parlement en regering. Ongelofelijk protest kwam daar tegen. Van welke partij alweer?

    Ik stel bij deze verkiezingen vast dat net uitgerekend deze partij een nog veel groter bedrog heeft gepleegd. Veel kans dat Leterme premier wordt. Hij kan dat niet combinerren met zijn jobke als vlaams premier. Dat wordt dus een eerst vervanging in de vlaamse regering. Ook vervotte is verkozen in het federaal parlement terwijl ze vlaams minister is.
    Wel, ze hebben 2 keuzes. Ofwel nemen ze hun nieuw mandaat op, ofwel niet. Wat ze ook kiezen, ze worden ergens vervangen (federaal of vlaams)
    Je reinste BEDROG noem ik het. Als ze nu hun mandaat in de vlaamse regering laten schieten is het bedrog tegenover hun kiezers die toen op hen gestemd hebben. En blijven ze toch liever in het vlaams parlement dan is dat BEDROG tegenover de kiezers die nu op hen gestemd hebben.

    Het enige aanvaardbare alternatief vind ik ontslag nemen uit hun funcite als ze zich verkiesbaar stellen voor het andere parlement. Dat kan ik nog enigszins aanvaarden. Maar wat ze nu gedaan hebben is puur BEDROG.

    Leterme en co zijn trouwens niet de enigen.
    Zo is ook De Decker in dat bedje ziek. Hij zetelt al in het Vlaams parlement. Hij twijfelt nog of hij zijn federaal mandaat gaat opnemen want als het zijn vlaams zitje laat schieten dan wordt hij daar vervangen door een VLD'er (hij is in het vlaams parlement immers verkozen op een VLD lijst)
    Hetzelfde voor Jurgen verstrepen. Federaal verkozen voor LDD maar vlaams zetelend verkozen op een VB lijst.
    BEDROG.

    Vandaag nog gehoord op de radio dat een VB'er (weet zijn naam niet meer) zijn federaal mandaat niet opneemt maar liever in het vlaams parlement blijft zitten.
    BEDRIEGER. Stel je dan geen kandidaat voor het federaal parlement.

    Bende politiekers. Bedriegers ja.


    En dan heb ik het nog niet gehad over (nu al) gebroken verkiezingsbeloften. De cdv en met name nva (een partij die enkel in naam verschilt van het VB) hebben toch een nieuwe staatshervorming belooft? Dat stond toch in hun programma? (al zullen ze dat nu waarschijnlijk ontkennen). Maar voor een staatshervorming is wel een 2/3 meerderheid in het parlement nodig. Dat zou betekenen (dixit stefaan de klerk - voorzitter cdv) een tripartite. Rooms-Paars dus.
    En die kans is echt wel heel kelin, bijna onbestaande. Dus gaat die staatshervorming er niet komen. (niet dat ik daar zit op te wachten) maar het is alweer een staaltje van VERKIEZINGSBEDROG.

    Ik lees hier dat er veel pro een staatshervorming zijn. Allemaal goed en wel. Maar ik zie het de komende 4 jaar niet gebeuren. Zal dat dan 'goed bestuur' zijn? Je beloften niet houden?
    Ik noem het kortweg BEDROG.

    Mijn gedacht over die bende kiekens die zich politiekers noemen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #70
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Dat is altijd al geweest dat ze zich op verschillende posities kandidaat stellen, de enige manier is de vlaamse en federale verkiezingen laten samenvallen. Wanneer een partij niet zijn kopstukken gebruikt omdat ze al ergens anders zetelen, zullen ze niet zo veel stemmen halen. Dus gewoon de vlaamse verkiezingen om de 4 jaar. Naar het schijnt is er sprake van in 2009 zoiets te beginnen, moest de nieuwe regering vallen.

    Verkiezingsbeloften, dat is altijd wel wat. We zullen zien wat de regering gaat doen, wanneer er tenminste één is. Reynders is tegen een hervorming voor 2009 omdat hij anders de macht aan de PS geeft, en dat wil hij niet. Maar misschien brengen de onderhandelingen wel een relaas.

    Een staatshervorming kan trouwens ook vanuit de oppositie gesteund, zolang er maar een goed akkoord is. De SPa heeft trouwens al gezegd mee te willen werken daaraan. En vlaams belang zal dat ook wel doen, mits er niet te veel door de walen geprofiteerd zal worden.

    Mijn gedacht, wacht tot het regeerakkoord er is, en dan zullen we nog zien. Leterme kan het trouwens niet maken om helemaal geen staatshervorming te doen, want dan heeft hij het binnen 2 jaar bij de vlaamse verkiezingen zitten!

    Paar jaar geleden is Dewael trouwens ook als minister-president opgestapt om minister te worden in de federale regering. Vind ik niet zo erg, want zolang Dewael in brussel zit, kan hij bij ons niet burgemeester komen spelen
    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •