Pagina 29 van 34 EersteEerste ... 192728293031 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 336

Discussie: verkiezingen

  1. #281
    Senior Member sartro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2008
    Locatie
    Wevelgem
    Berichten
    1.972

    Standaard

    dat zijn hypotheses en daar antwoord ik niet op
    zeker nu niet: VB krijgt klop maar we weten allemaal waar die kiezers naar toe zijn! blijkbaar ligt niemand meer wakker van de Marokkaan in de straat en zijn er andere prioriteiten gesteld! (voor de moment)
    sandropov.wordpress.com

  2. #282
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Idd, het belang verliest wat ook voorspelt was .... die 25% behouden die ze in de vorige Vlaamse verkiezingen behaalden was totaal onrealistisch.
    Maar dat heeft volgens mij niks te maken dat wij niet meer wakker liggen van de marokkaan in de straat zoals Sartro hierboven schrijft.
    De vorige Vlaamse verkiezingen had we enkel het Belang .... nu hebben we naast het Belang nog 2 Vlaams getinte partijen .... LDD en dankzij de stijgende populariteit van De Wever, een sterker geworden NVA (dat de vorige keer in kartel opkwam met cd&v)

    Ook de VLD verliest fors volgens de eerste berichtgeving ..... maar maandag zullen ze wel terug de lakens uitdelen.
    Da was bij de laatste nationale verkiezingen ook zo .... toen verloren ze ook fors.
    Life is a highway to hell

  3. #283
    Senior Member sartro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2008
    Locatie
    Wevelgem
    Berichten
    1.972

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Idd, het belang verliest wat ook voorspelt was .... die 25% behouden die ze in de vorige Vlaamse verkiezingen behaalden was totaal onrealistisch.
    Maar dat heeft volgens mij niks te maken dat wij niet meer wakker liggen van de marokkaan in de straat zoals Sartro hierboven schrijft.
    De vorige Vlaamse verkiezingen had we enkel het Belang .... nu hebben we naast het Belang nog 2 Vlaams getinte partijen .... LDD en dankzij de stijgende populariteit van De Wever, een sterker geworden NVA (dat de vorige keer in kartel opkwam met cd&v)

    Ook de VLD verliest fors volgens de eerste berichtgeving ..... maar maandag zullen ze wel terug de lakens uitdelen.
    Da was bij de laatste nationale verkiezingen ook zo .... toen verloren ze ook fors.
    ga ik ook volledig mee akkoord hoor! uiteindelijk is er zelfs nog rechtser gestemd dan anders! (nu ga ik er hier wss weer een paar op mijn dak krijgen omtrent die plicht!)
    sandropov.wordpress.com

  4. #284
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sartro Bekijk bericht
    ga ik ook volledig mee akkoord hoor! uiteindelijk is er zelfs nog rechtser gestemd dan anders! (nu ga ik er hier wss weer een paar op mijn dak krijgen omtrent die plicht!)
    Bijlange nie .... ieder zijn mening hé.

    Maar de gewone Vlaming zijn de tradionele partijen (cd&v, vld en sp) stillekesaan beu aan 't worden.
    Men wil duidelijk een sterker Vlaanderen en dan kan men in feite alleen maar rechts stemmen want de 3 tradionele partijen zijn in mijn ogen maar meelopers die gedomineerd worden door de PS en MR
    Life is a highway to hell

  5. #285
    Senior Member sartro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2008
    Locatie
    Wevelgem
    Berichten
    1.972

    Standaard

    jip, weer min of meer akkoord! uiteindelijk vergelijk ik politiek graag met een klok. Den ene keer hangt de klepel naar rechts en uiteindelijk, achter zo veel jaar is men het beu, en kijkt men weer naar links.
    sandropov.wordpress.com

  6. #286
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Kan er mij nu eens iemand uitleggen waarom wij gisteren zijn moeten gaan stemmen ?

    Wat hoor ik vandaag ..... Kris Peeters en zijn cd&v wensen verder te gaan met de ploeg van voor de verkiezingen, met sp en vld dus.

    Vlaanderen stemt rechts .... als de cd&v hun goesting krijgt, krijgen een linkse regering
    Life is a highway to hell

  7. #287
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Kan er mij nu eens iemand uitleggen waarom wij gisteren zijn moeten gaan stemmen ?

    Wat hoor ik vandaag ..... Kris Peeters en zijn cd&v wensen verder te gaan met de ploeg van voor de verkiezingen, met sp en vld dus.

    Vlaanderen stemt rechts .... als de cd&v hun goesting krijgt, krijgen een linkse regering
    Ik denk dat met een rechtse Vlaamse regering, de onderhandelingen met de Walen nog stroever zouden verlopen... dus misschien geen slechte zet

  8. #288
    Back from the future Schumi-fan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 April 2009
    Locatie
    West-Europa
    Berichten
    394

    Standaard

    Ik moet Dead_Man bijtreden in zijn mening. Want waarom zijn wij inderdaad gisteren gaan stemmen? De winnende partij kiest toch gewoon zelf met wie ze een coalitie vormen! Zelfs al zijn dat partijen die door de kiezer zijn afgestrafd. Dat maakt voor hen niet uit. Voor mij is het simpel.
    Als we de burger volgen, en zo zou dat MOETEN zijn want dat is toch de bedoeling van een verkiezing dacht ik, dan is de coalitie als volgt.

    CD&V - Vlaams Belang - NVA

    Maar omdat België zo'n ondemocratisch land is telt Vlaams Belang niet mee. Dus is de eerstvolgende keuze voor een coalitie

    CD&V - NVA - LDD

    Maar we zullen zien of met onze stem gaat rekening gehouden worden.

    En dat Groen klop heeft gekregen vind ik bijzonder grappig
    Twintig jaar geleden was Groen een partij die actueel was. Want toen was de vervuiling enorm. Niemand deed iets voor het milieu. Maar de laatste 5 jaar is milieu een algemeen aanvaard thema waar iedereen vrijwillig of onvrijwillig reeds mee bezig is. Minder uitstoot voor wagens, minder verbruik, groene stroom, windenergie, standby killers, zonnepanelen, recycleren, nachttarrief gans het weekend, lichten uit op de snelwegen, taks op petflessen, Kyoto, electrische wagens en ga zo maar door, de lijst is eindeloos. De partij Groen! heeft geen enkele bestaansreden meer.

  9. #289
    Back from the future Schumi-fan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 April 2009
    Locatie
    West-Europa
    Berichten
    394

    Standaard

    Weet je wat nog het domste is van een Cordon Sanitaire? Dat de toevloed van de Islam in ons land moeilijker te stoppen wordt door het uitsluiten van een partij die deze toevloed zou kunnen inperken. Waardoor er binnen 50 jaar meer Islamieten in België zullen wonen dan Katholieken. Met als gevolg dat die Moslims ook gaan mogen stemmen(als ze in België geboren zijn, wat dan voor 99% van de Moslims het geval zal zijn) en niet op een Katholieke partij gaan stemmen. Maar op een Moslim partij. Geloof mij, het duurt niet lang meer voor die er gaat komen. In België durven ze de Moslims toch niets weigeren uit schrik een racist of onverdraagzaam genoemd te worden. En dat is nefast voor de CD&V die nu, net zoals alle andere partijen het cordon rechthouden. Maar de CD&V gaat dan de grootste klappen krijgen met hun 'C' in hun naam.

    Kijk naar Nederland. Die mannen zijn ook aan het terugkomen van hun multi-culturele samenleving. Ze hebben ingezien dat het niet werkt. Multi-cultureel is in principe nog mogelijk. Maar multi-religieus is totaal onmogelijk. Zeker als de Islam er mee tussen zit.

    Ik heb niet op het Belang gestemd gisteren. Gewoon omdat ik weet dat mijn stem toch niet meetelt. Dat is al hetzelfde als op de stoof schieten, zoals ze zeggen

    Vandaag zie je dan die vrouwen met hoofddoeken op tv die geïnterviewd worden en zitten te lachen dat het Vlaams Belang zwaar verlies heeft geleden, en dan denken dat de Vlaming minder extreem rechts geworden is. "Een gedacht is alles" zei mijn grootmoeder altijd

  10. #290
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Wat ik ook zo typisch Belgisch vind ....
    VLD .... toch één van de verliezers van gisteren beginnen hun eisen al te stellen .... Verhofstad en De Klucht : "ofwel doen we mee aan de Vlaamse regering of we stappen uit de nationale"

    Dan weet het kleinste kind dat het al zeker een Rooms-Blauwe regering gaat worden want Peeters gaat zijn partijgenoot Van Rimpay niet in de problemen brengen hé .... de partijtop van cd&v gaat nooit toelaten dat het belangrijkste postje in gevaar komt dus Peeters zal wel het bevel krijgen om VLD op te nemen in zijn regering.
    Life is a highway to hell

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •