Pagina 10 van 34 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 336

Discussie: verkiezingen

  1. #91
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Hilarisch gewoon

    Vóór de verkiezingen : CD&V / N-VA: De staatshervorming moer er zo rap mogelijk komen .... prioriteit alsook de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde.

    Nu, 2 week na de verkliezingen : CD&V / N-VA: De staatshervcorming kan nog ff wachten ... 2009 is goed

    Ze zijn verkozen, ze komen aan de macht en ze beginnen plots al anders te kakelen
    Komisch?
    Of eerder tragi-komisch?

    We hebben nog geen nieuwe regering en ik heb al de indruk dat ze net zo zal zijn als de vorige. Geen haar beter.
    Net zoals die op haar beurt geen haar beter was dan Dehaene zijn regeringen.


    Altijd hetzelfde. Eerst beloven en na de verkiezingen hun beloftes intrekken. Is dat dan goed bestuur?


    PS : Persoonlijk lig ik niet wakker van Brussel-Halle-Vilvoorde. En nog minder van een staatshervorming. Ik zie de noodzaak van dat laatste niet in. België is al ingewikkeld genoeg om te besturen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #92
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    <...>PS : Persoonlijk lig ik niet wakker van Brussel-Halle-Vilvoorde. En nog minder van een staatshervorming. Ik zie de noodzaak van dat laatste niet in. België is al ingewikkeld genoeg om te besturen.
    laat ons zeggen dat er misschien wel dingen zijn die hoger op een agenda zouden moeten staan... die kwestie is meer politiek-politiek dan alledaagsewerkelijkheidvandewerkendemensen, denk ik altijd zo...

    maar met het huidige systeem in belgië kunnen er toch enkel compromis regeringen zijn, die bij voorbaat gecompromitteerd zijn?

  3. #93
    Seniel Member Scuderio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    1.644

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    PS : Persoonlijk lig ik niet wakker van Brussel-Halle-Vilvoorde.
    Omdat ge daar niet woont
    Ik lig ook niet wakker van de honger van de negerkes, maar ik kan heel goed begrijpen dat die honger voor hen wel een topprioriteit is.
    Hard work often pays off after time, laziness always pays off now.
    http://scuderio.fotopic.net
    BATracer - Browser Based Race Simulation

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 June 2007
    Berichten
    207

    Standaard

    Zal nog wel een tijdje duren zeker eer die mannen overeen gaan komen, zal volgens mij wel nooit echt lukken.

    Kan er mij keer iemand uitleggen wat dat dat gedoe met BHV precies inhoudt. Ik weet dat het precies gevoelig ligt, maar dat is ook alles.

  5. #95
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Heb vorige week iets gelezen dat men hoopt tegen oktober een regering te hebben

    Wat me wel opvalt is da diegene die serieus afgestraft zijn door de kiezer véél praat hebben tijdens die regeringsonderhandelingen ..... en Leterme luistert braaf ernaar.

    Afgestraft in 't kieskotteke .... en toch blijven ze aan de macht.
    Maar tja ..... 't is ofwel de rooien ofwel de blauwen ...... kan alleen maar in dit apeland.
    Life is a highway to hell

  6. #96
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Er zijn zoveel dingen die ik niet snap.

    Neem nu wat ze vorige week hebben verkondigd. Eén bepaalde partij wil niet dat eenmalige inkomsten (lees: verkoop van gebouwen) in de begroting worden ingeschreven. Daardoor vertoond de begroting nu plots een tekort.

    Blijkbaar wil één bepaalde partij een gat in de begroting.


    Inkomsten zijn toch inkomsten. Als die nu éénmalig zijn of elk jaar terugkomen, dat is toch hetzelfde? En een begroting is toch een opsomming van de inkomsten én de uitgaven?

    En wat gaat er met die 600 miljoen euro eenmalige inkomsten nu gebeuren? Want dat geld is er wel degelijk. Maar het mag niet in de begroting staan.
    Wat gaan ze er mee doen? En hoe gaan ze het uitgeven als het niet in de begroting staat?
    Is dat nu 'zwart geld'? Kunnen ze het in hun eigen zaken steken.

    Volgens mij kun je toch niet iets terug uitgeven als je het niet eerst hebt binnengekregen. Maar het is dus niet binnengekomen (toch niet in de begroting). Ik snap dat echt van geen kanten.

    Waarom wil die éne partij nu persé een gat in de begroting?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #97
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Heb vorige week iets gelezen dat men hoopt tegen oktober een regering te hebben

    Wat me wel opvalt is da diegene die serieus afgestraft zijn door de kiezer véél praat hebben tijdens die regeringsonderhandelingen ..... en Leterme luistert braaf ernaar.

    Afgestraft in 't kieskotteke .... en toch blijven ze aan de macht.
    Maar tja ..... 't is ofwel de rooien ofwel de blauwen ...... kan alleen maar in dit apeland.
    heeft de maken met de ontdubbeling... de blaùwe familie is even groot als de oranje en aan de andere kant van de taalgrens waren zij de winnaars, waardoor ze de blauwen aan deze kant stem gaven
    omgekeerd is het voor de CdH... ach, het systeem hier is gewoon onbegrijpbaar

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    333

    Standaard

    [quote=Grungie;27793]Er zijn zoveel dingen die ik niet snap.

    Neem nu wat ze vorige week hebben verkondigd. Eén bepaalde partij wil niet dat eenmalige inkomsten (lees: verkoop van gebouwen) in de begroting worden ingeschreven. Daardoor vertoond de begroting nu plots een tekort.

    Blijkbaar wil één bepaalde partij een gat in de begroting.




    En uitgerekend die partij heeft vroeger, toen ze nog aan de macht was, enorme begrotingstekorten veroorzaakt. Hoe luid dat ook alweer iets van een ezel en een steen.

  9. #99
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    heeft de maken met de ontdubbeling... de blaùwe familie is even groot als de oranje en aan de andere kant van de taalgrens waren zij de winnaars, waardoor ze de blauwen aan deze kant stem gaven
    omgekeerd is het voor de CdH... ach, het systeem hier is gewoon onbegrijpbaar
    Da's juist NewTown ..... maar hebt ge in 't kort diene Somers van de Vlaamse blauwen al horen leuteren.
    Het begint er soms meer en meer op te lijken dat hij de onderhandelingen leid, dat hij ervoor gaat zorgen dat er een nieuwe regering komt .... hij begint er meer en meer op te lijken dat diene Leterme een marionet geworden is van de blauwen. Van zijn verkiezingsbeloftes hoor ik nog weinig
    Een paar dagen geleden nog in een nieuws gehoord van Somers ..... dat de Franstalige rap wat minder eisen moeten gaan stellen of hij gaat ervoor zorgen dat de Vlamingen de geldkraan richting Wallonie gaat toedraaien.

    Wat haalt in hemelsnaam diene Somers het lef vandaan
    Zijn partij is afgemaakt in 't stemkotteke en meneer denkt dat hij de grote leider is.


    Weet je ..... soms denk ik dat ik politiek snap maar 5 seconden later moet ik al toegeven dat ik er geen ballen van begrijp.


    Och ja ... Belgie ..... op politiek vlak hopeloos om het te begrijpen.
    Life is a highway to hell

  10. #100
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Brussel-Halle-Vilvoorde heeft te maken met de provinciale kieskringen, enkele jaren geleden heeft Verhofstadt deze ingevoerd, in plaats van de kiesarrondissementen. Vroeger waren er in Limburg de kieskringen Tongeren en Hasselt, nu is het dus de kieskring Limburg. Strikt genomen moet een kieskring dus een provincie zijn. En daar wringt het schoentje bij BHV, BHV is nog een kieskring van voor de provinciale kieskringen, en volgens de wet moet deze dus opgesplitst worden, waarbij halle en vilvoorde bij de kieskring Vlaams-Brabant komen. Maar dat willen de Walen niet zonder toegevingen van de Vlamingen, omdat er veel faciliteitgemeenten in deze streek zijn. Maar eigenlijk moet het gewoon volgens de wet en hebben de walen daar geen voet om op te staan.

    Wat mij ook opvalt is dat de VLD die voor de verkiezingen niet echt voor een staatshervorming was, er nu voor strijdt om een staatshervorming door te voeren, omdat de vlamingen daarvoor gestemd hebben.

    Het gat in de begroting oplossen door gebouwen te verkopen is maar een artificiële oplossing en eigenlijk geen oplossing. Dit is gewoon een manier om een gat in de begroting te verdoezelen. Vergeet niet dat de meeste van die gebouwen ook terug gehuurd moeten worden....
    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •