Net de vlog van Peter Windsor, een Brits F1 journalist eens bekeken. Ook hij is van mening dat DRS gebleven is als een soort van verzekering moest het in de praktijk toch niet zo uitvallen als ze nu hopen. Net als ik had hij die DRS liever zien verdwijnen en hoopt hij dat het zo zal zijn dat de wagens dicht achter elkaar kunnen rijden en dat het dus snel zal verdwijnen.
Voor de rest is hij niet echt positief over de nieuwe wagens. Hij had het veel verder willen zien gaan. Hij vindt het spijtig dat de huidige motoren behouden worden. Hij had veel liever gezien dat ze terug gegaan waren naar echte race motoren, namelijk de ouderwetse V10 atmosferische motoren. Ik kan hem daar geen ongelijk in geven. Ik had dat ook viel liever gezien. Maar net als ik snapt hij dat dat niet kan want de F1 moet natuurlijk ook een beetje ecologisch denken. Wel heeft hij een mooie uitleg over het feit dat ze gemakkelijk terug hadden kunnen keren naar de V10 motoren indien ze indertijd hadden samengewerkt met de FE in plaats van dat de rug toe te keren. Ik snap die uitleg niet echt maar ok. Ieder zijn mening zeker.
Verder vind hij het prachtig dat ground effect terug is maar vind hij het spijtig dat er nog steeds vleugels op de wagens staan. Volgens hem hadden die er van af moeten gesmeten worden. Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Een F1 wagen zonder vleugels ??? Zou een vreemd zicht zijn denk ik. Ik zou niet meer het gevoel hebben van naar F1 te kijken.

Soit, moest je interesse hebben kan de vlog zelf bekijken