Die gegevens dat valt allemaal best mee. Ik kom regelmatig in de States en ik heb er geen enkel probleem mee dat ze mijn creditcard gegevens hebben. Tenminste ik veronderstel toch dat ze ze hebben want blijkbaar is dat nu een extra security. Voor mij geen probleem, ik heb niks te verbergen. En de rest van de security valt ook goed mee. Het is bijlange niet zo erg als men wel eens hoort vertellen. En wat is nu een uur security(in totaal, heen en terug) in vergelijking met enkele weken verblijven in the States. Niets! Liever strenge security dan exploderen op 10.000meter hoogte Al de dingen die je in de States ziet en kunt doen maken dat ruimschoots goed. Het is alsof je op een totaal andere planeet rondloopt. Mij hoor je dus niet klagen.
Ik heb de Indy 500 net gemist. Ik wou naar de race maar raakte er niet op tijd. Maar zo'n NASCAR race MOET je als racefan echt wel eens meegemaakt hebben. Dat is iets buiten categorie dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Ne pastoor die komt bidden voor de rijders en toeschouwers, al dat volk daar muisstil, meebidden(ja, zot he, die Amerikanen), een schoon meiske dat het volkslied a capella komt verkrachten terwijl er parachutisten met Amerikaanse en Texaanse vlaggen aan hun benen uit de lucht vallen. En dan pakt een vent die micro over met de woorden "Ladies and gentlemen, you all know the drill, let's say it together....Gentlemen, START....YOUR....ENGIIIIIINES!!! En dan ineens starten al die wagens tegelijk hun motor. Echt, een show die tot op de seconde getimed is. Daar zijn de Amerikanen experts in, show maken!
Autosport is echt een familie aangelegenheid in de States. Je ziet daar volledige gezinnen met kleine kindertjes, de moemoe en de vava, nonkel Jos en zijn veel te jonge vrouw. Allemaal zitten ze daar met hun hoofdtelefoon op, ingeplugd op hun bakske aan hun broeksriem met live pitcommentaar. Want die omroeper door die PA van het circuit, daar verstaat ge geen ballen van met al dat lawaai van voorbijscheurende racewagens.
Als ge dus ooit in de States komt, probeer een NASCAR race mee te pikken. Totaal anders dan F1, maar echt waar de moeite. Dat smaakt naar nog Dit zal zeker niet mijn laatste NASCAR race zijn.
- - - Updated - - -
Idd Dead_Man, ik kan dat alleen maar beamen! De sfeer is grandioos, iedereen recht als de auto's na een crash terug losgelaten worden, geroep en gejoel. Racen is een echt feest in de States. En 22 F1 races? wow, daar ben ik nog lang niet. Zal ik ook nooit halen denk ik. Op mijn verlanglijstje staan nog Monaco en Canada.