Pagina 203 van 376 EersteEerste ... 103153193201202203204205213253303 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.021 t/m 2.030 van 3760

Discussie: Patattentijd

  1. #2021
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Normaal zou ik het erg vinden dat iedereen bij Renault gestraft zou worden omdat een zeer beperkt aantal mensen iets misdaan heeft. Als iemand veroordeeld wordt voor moord worden zijn collega's op't werk toch ook niet in den bak gesmeten? In dit geval zijn het echter de nummers 1 & 2 van de F1 organisatie...
    Deze vergelijking gaat niet echt op.
    Als jij beslist om je collega te vermoorden dan is dat een persoonlijke keuze waar het bedrijf weinig mee te maken heeft.

    Als de baas (of een andere hooggeplaatse persoon) van een bedrijf beslist om bv. te frauderen om meer winst te maken dan is het bedrijf toch verantwoordelijk? De baas ook, maar in de eerste plaats zal het bedrijf (dat een rechtspersoon is) vervolgd worden.
    Zo is het ook in Singapore gegaan. De baas heeft aan Piquet gevraagd om te crashen en zo zijn team (= Alonso) voordeel te bezorgen (=winst)

    Mijns inziens is Renault (als rechtspersoon) verantwoordelijk.
    De FIA kan ook geen individuele personen (behalve piloten) vervolgen. Zij kunnen enkel Renault F1 aanpakken.


    De vergelijking met de verkoper die een revolver tegen het hoofd van een klant zet gaat niet echt op vind ik. Dan doet die verkoper dat in de eerste plaats uit eigenbelang (beter verkoopscijfers). De baas heeft hem immers niet gevraagd om die revolver te gebruiken (allez, mag ik toch hopen )

    En mocht hij dat wel gedaan hebben dan is het normaal dat het bedrijf (en de baas) wél worden vervolgd.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #2022
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht

    De GP zelf zie ik volledig geschrapt worden uit de cijferkes. Rosberg profiteerde ook van die tussenkomt en eigenlijk is de volledige GP besmet.
    De uitslag gaat volgens mij nougaballen aangepast worden. Daar zal niets aan veranderen. Rosberg moet niet hopen op een overwinning.
    En het wereldkampioenschap wordt al evenmin aangepast.

    Alle FIA kampioenschappen zijn finaal (definitief) eens het kalenderjaar voorbij is (of wanneer het nieuwe seizoen begint, ben niet echt zeker). Daar wordt niets meer aan veranderd.
    Die regel heeft zo zijn redenen.

    Stel je voor dat de uitslag van de ronde van Frankrijk van een jaar of 5-6 geleden nog aangepast wordt omdat er iemand betrapt wordt op doping dankzij de verbeterde opsporingstechnieken.

    Gedaan is gedaan. Terecht overigens.
    Nu is het veel te laat om aan te passen. En dat zal de FIA dan ook niet doen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #2023
    Member ring master's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Nieuwpoort
    Berichten
    81

    Standaard

    Wel tof van Renault. Ze hebben met één manoeuvre 2 (en misschien zelfs meer) regels overtreden:

    1. De F1 in discretie brengen
    2. Team orders.

    In zekere zin klopt het ook niet wat Max Mosley zegt dat dit erger is dan het spionage schandaal. Van de spionage had Mclaren in theorie elke race voordeel. Hier was het maar één keer.
    Toch jammer dat Flavio der uit ligt. Hij bracht nog wat leven onder de teambazen. Die nieuwe zijn al van die droogstoppels...

  4. #2024
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Mijns inziens is Renault (als rechtspersoon) verantwoordelijk.
    De FIA kan ook geen individuele personen (behalve piloten) vervolgen. Zij kunnen enkel Renault F1 aanpakken.
    Waarom zou de fia geen individuele personen kunnen uitsluiten uit hun kampioenschappen?

    Heeft McLaren een echte straf gekregen toen Dave Ryan & Lewis Hamilton zwaar in de fout gingen door te liegen tegen stewards?

    Nogmaals mij lijkt het een complexe zaak en ik durf niet direct straffe uitspraken doen. Renault mag dan wel een voordeel gehaald hebben, er zijn geen bewijzen dat iemand van de Renault top het 3-tal bevolen heeft om zulke actie op te zetten (net zoals het revolver voorbeeld). Je kan dan het Renault team de oneerlijk gewonnen punten en zege afnemen maar bv. een boete zoals bij McLaren kan je volgens mij nooit wettigen.

    De fia kan dan Renault F1 nog wel aanpakken maar ik dat die hier wel hun gezond verstand gaan gebruiken zoals bij McLaren eerder dit jaar.

  5. #2025
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    Als een bedrijf werknemers heeft,dan mag dat bedijf ongestraft doen wat ze willen
    Als een werknemer een fout begaat is iedereen binnen dat bedrijf even hard schuldig

    Mij lijkt het normaal dat alles eerst uitgezocht wordt en nagekeken wie wat gedaan heeft en wie welke orders gaf.

    Dat kan dan leiden tot misérie bij onschuldigen maar toch na een groot onderzoek waarin iedereen de kans heeft gehad om henzelf en hun rol te verdedigen.

  6. #2026
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Renault mag dan wel een voordeel gehaald hebben, er zijn geen bewijzen dat iemand van de Renault top het 3-tal bevolen heeft om zulke actie op te zetten (net zoals het revolver voorbeeld).
    Effe ter verduidelijking. Met Renault bedoel ik het F1 team Renault.
    Het is het F1 team dat aangepakt zal worden door de FIA.

    De autofabrikant Renault staat hier volledig buiten. De 2 niet met elkaar verwarren aub. Het zijn aparte bedrijven.
    Tuurlijk heeft niemand van de autofabrikant de top 3 van het F1 team instructies te geven om te crashen.

    Maar de top van het F1 team heeft dat wel gedaan. En dus moet het Renault F1 team zich verantwoorden.
    Elke keer ik in mijn voorgaande posts naar 'Renault' verwees dan was dat naar het F1 team. Niet naar de autofabrikant.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #2027
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Deze vergelijking gaat niet echt op.
    Als jij beslist om je collega te vermoorden dan is dat een persoonlijke keuze waar het bedrijf weinig mee te maken heeft.

    Als de baas (of een andere hooggeplaatse persoon) van een bedrijf beslist om bv. te frauderen om meer winst te maken dan is het bedrijf toch verantwoordelijk? De baas ook, maar in de eerste plaats zal het bedrijf (dat een rechtspersoon is) vervolgd worden.
    Zo is het ook in Singapore gegaan. De baas heeft aan Piquet gevraagd om te crashen en zo zijn team (= Alonso) voordeel te bezorgen (=winst)

    Mijns inziens is Renault (als rechtspersoon) verantwoordelijk.
    De FIA kan ook geen individuele personen (behalve piloten) vervolgen. Zij kunnen enkel Renault F1 aanpakken.


    De vergelijking met de verkoper die een revolver tegen het hoofd van een klant zet gaat niet echt op vind ik. Dan doet die verkoper dat in de eerste plaats uit eigenbelang (beter verkoopscijfers). De baas heeft hem immers niet gevraagd om die revolver te gebruiken (allez, mag ik toch hopen )

    En mocht hij dat wel gedaan hebben dan is het normaal dat het bedrijf (en de baas) wél worden vervolgd.
    Het is zo eenvoudig niet...

    Gesteld dat de feiten bewezen zijn, is één van de benadeelde partijen Renault. Dat is ook een niet te versmaden invalshoek. Herinner je hoe weinig Mercedes met de klooierijen begin dit seizoen kon lachen, bij McLaren!

    Bovendien is een rechtspersoon, voor zover ik versta en geïnformeerd ben, verantwoordelijk voor handelingen die een werknemer ter goeder trouw uitvoert.

    Alles is dus kwestie van perspectief. En dat perspectief is op zijn minst gecompliceerd... Als ik het verhaal en de uitlekkingen goed kan volgen, trouwens, blijkt niet Briatore, maar Symonds een voorstel van Piquet besproken te hebben. Wat op zich niet bijster slim was. Maar het valt me wel op dat Piquet & de FIA blijkbaar het vel van Briatore wilden...

    Nou ja, nog één dingetje; gaan beweren dat Alonso perse op de hoogte was lijkt me wel erg speculatief. Maar bon

  8. #2028
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Mij lijkt het normaal dat alles eerst uitgezocht wordt en nagekeken wie wat gedaan heeft en wie welke orders gaf.

    Dat kan dan leiden tot misérie bij onschuldigen maar toch na een groot onderzoek waarin iedereen de kans heeft gehad om henzelf en hun rol te verdedigen.
    Als een bedrijf in de fout gaat,dan moet dat bedrijf bestraft worden.
    De straf wat gegeven word,dat is niet aan de arbeiders van dat bedrijf.
    Maar het kan wel zijn dat het bedrijf zelf zijn arbeiders straf door hun fout
    Als Renault F1 bij een eventuele straf stopt met bestaan,dan is dat toch door hun eigen fout.De FIA heeft toch niet beslist om Piquet te laten crashen en zo de F1 in diskrediet te brengen en de race te vervalsen Renault moet de onschuldigen in deze zaak dan maar vergoeden

  9. #2029
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 April 2007
    Berichten
    135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    Nou ja, nog één dingetje; gaan beweren dat Alonso perse op de hoogte was lijkt me wel erg speculatief. Maar bon
    Af en toe speculeren mag he, toch zeker op een forum.

    En er is toch een sterk argument: Waarom zou Alonso ooit met zo weinig brandstof en zachte banden willen starten op een circuit waar inhalen zeer moeilijk is?

  10. #2030
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    Het is zo eenvoudig niet...

    Gesteld dat de feiten bewezen zijn, is één van de benadeelde partijen Renault. Dat is ook een niet te versmaden invalshoek. Herinner je hoe weinig Mercedes met de klooierijen begin dit seizoen kon lachen, bij McLaren!
    Dan moet Renault maar een rechtzaak aanspannen tegen hun eigen Renault F1 team

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •