Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Lens voor Kodak...

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 September 2008
    Berichten
    264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trx Bekijk bericht
    70-200 is stuk beter van kwaliteit dan 100-400 maar 100-400 is dan beter dan 70-200 met extender en dat volgens mijn (ex)vriendin...


    Trouwens, Inge verkoopt haar extender 1.4 en 2.0 omdat ze beide lenzen heeft en dus niet meer werkt met extenders . Als je interesse zou hebben... Je mag natuurlijk wel eens testen (niet meenemen é, terplaatse).

    Het is trouwens op opendeurdag op 4 oktober in canonline, kan je allerlei lenzen en extenders gaan testen (wel niet rallywagens, maar bv wel op vliegende roofvogels, kan ook al indicatie geven).
    Leuk om horen maar een 100-400 vind ik wel heel ver... Met die 70-200 is het soms al te dicht op minimum zoom dus op 100... Pff ik geraak er maar niet uit. Die 28-300 sowieso niet want die schuifbody raakt vuil en na nen tijd begint die dan vaster te raken, dat kan gewoon niet anders volgens mij... Stof en regen die dan klitten.. Niet aangeraden denk ik.. Tenzij iemand anders er meer van weet...

  2. #22
    Senior Member sartro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2008
    Locatie
    Wevelgem
    Berichten
    1.972

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddylicious Bekijk bericht
    Leuk om horen maar een 100-400 vind ik wel heel ver... Met die 70-200 is het soms al te dicht op minimum zoom dus op 100... Pff ik geraak er maar niet uit. Die 28-300 sowieso niet want die schuifbody raakt vuil en na nen tijd begint die dan vaster te raken, dat kan gewoon niet anders volgens mij... Stof en regen die dan klitten.. Niet aangeraden denk ik.. Tenzij iemand anders er meer van weet...
    heb je dan geen (standaard)groothoek lens meer? trouwens, hoeveel keer gebeurt het nog dat je een groothoek moet / kan gebruiken,...? 70-200 lijkt me een leuke optie,...100-400 is ook de max, maar zoals ik al zei kan je wat bijsnijden en 100 is mss wat te groot, maar als ge naar TAC of omloop gaat heb je toch niet veel minder nodig!
    is maar een gedacht van een amateur hoor!
    sandropov.wordpress.com

  3. #23
    Senior Member Pegasus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 March 2007
    Locatie
    Molenstede
    Berichten
    584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddylicious Bekijk bericht
    Die 28-300 sowieso niet want die schuifbody raakt vuil en na nen tijd begint die dan vaster te raken, dat kan gewoon niet anders volgens mij... Stof en regen die dan klitten.. Niet aangeraden denk ik.. Tenzij iemand anders er meer van weet...
    De 100-400 is ook een 'schuifbody' hoor...

    Ik werk al enkele jaren met de 70-200 op rally's en ik van plan dat nog lang zo te houden. Zo goed als al deze foto's zijn met een Canon 70-200 gemaakt; http://www.flickr.com/photos/hltx/se...7608301766858/
    Laatst gewijzigd door Pegasus; 28 September 2009 om 17:13


  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 September 2008
    Berichten
    264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sartro Bekijk bericht
    heb je dan geen (standaard)groothoek lens meer? trouwens, hoeveel keer gebeurt het nog dat je een groothoek moet / kan gebruiken,...? 70-200 lijkt me een leuke optie,...100-400 is ook de max, maar zoals ik al zei kan je wat bijsnijden en 100 is mss wat te groot, maar als ge naar TAC of omloop gaat heb je toch niet veel minder nodig!
    is maar een gedacht van een amateur hoor!

    Awel ja ik denk er ook zo over. Met die extender geraak je ook al een heel eind dus ik denk dat mijn besluit vast staat. De 70-200 IS USM wordt het
    Thx

  5. #25
    Senior Member trx's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Berichten
    349

    Standaard

    Voor rally zal die 70-200 wellicht de beste keuze zijn.
    100-400 is idd ook een schuifbody. Voor rally mss iets minder interessant wegens meer stof en vuil. Inge doet circuitfotografie van moto's, dus in principe geen stof.... Af en toe heeft ze wel die 100-400 nodig.

    Hieronder een link naar een foto die ze genomen heeft op een zonnige dag, bijna volledig ingezoomd (370 dacht ik) met hare 100-400 uit de losse hand...
    Mijn snelheid was iets van een 80 à 90km/h.

    http://users.telenet.be/tienklepper/.../TCAT_MDC1.jpg

  6. #26
    rally-image.be tommeke_B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    2.749

    Standaard

    Mijn schuiflens (100-400) heeft het stof in Sardinië, Auxerre en Langres toch goed verteerd...

  7. #27
    Senior Member kezzel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Westerlo
    Berichten
    1.466

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommeke_B Bekijk bericht
    Mijn schuiflens (100-400) heeft het stof in Sardinië, Auxerre en Langres toch goed verteerd...
    Stof wel , maar ze mag niet nat worden , dan heb je pas echt een probleem.

  8. #28
    rally-image.be tommeke_B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    2.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kezzel Bekijk bericht
    Stof wel , maar ze mag niet nat worden , dan heb je pas echt een probleem.
    'k zorg dat mijn toestel/lenzen nooit nat worden, om problemen te voorkomen...

  9. #29
    Senior Member audi s1'tje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 April 2007
    Locatie
    diksmuide
    Berichten
    292

    Standaard

    ik ben van plan een canon 70-200 f/4 usm cps te kopen , nu mijn vraag is : de prijzen die op internet te vinden zijn variëren enorm van site tot site. In Nederland bv. gaan sommige sites tot 70 euro goedkoper dan digicamshop in België. Zou het volgens jullie verstandig zijn om aan een Nederlandse winkel zoals foka deze lens te kopen?

Soortgelijke discussies

  1. lens nikon D40
    By david in forum Algemeen
    Reacties: 59
    Laatste bericht: 14 December 2007, 19:20

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •