Pagina 10 van 22 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 216

Discussie: Welk foto toestel gebruik ik het best?

  1. #91
    HPower feysn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 May 2007
    Locatie
    Moorslede
    Berichten
    977

    Standaard

    thx voor degene die steeds antwoorden, ben beetje aan het rondzien naar verschillende.

    bij deze nog een vraag:
    de Canon EOS 300D met canon 70-300mm lens ... is deze te gebruiken voor rally (of kan het ook met een 18-55mm lens?)?

    alvast nogmaals bedankt

  2. #92
    Senior Member Jasper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Geluveld
    Berichten
    1.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door feysn Bekijk bericht
    thx voor degene die steeds antwoorden, ben beetje aan het rondzien naar verschillende.

    bij deze nog een vraag:
    de Canon EOS 300D met canon 70-300mm lens ... is deze te gebruiken voor rally (of kan het ook met een 18-55mm lens?)?

    alvast nogmaals bedankt
    Best 70-300mm. Met 18-55mm heb je te weinig zoom bereik om deftig foto's te kunnen maken.

  3. #93
    HPower feysn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 May 2007
    Locatie
    Moorslede
    Berichten
    977

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Best 70-300mm. Met 18-55mm heb je te weinig zoom bereik om deftig foto's te kunnen maken.
    ah. ok Merci

  4. #94
    HPower feysn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 May 2007
    Locatie
    Moorslede
    Berichten
    977

    Standaard

    kheb de Nikon D70 (omgezet naar een D70s) gekocht.
    Is deze lens een goede lens om rally's te doen: Nikon zoom Nikkor 70-300mm f/4-5.6G

    Alvast bedankt!

  5. #95
    Senior Member kezzel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Westerlo
    Berichten
    1.466

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door feysn Bekijk bericht
    kheb de Nikon D70 (omgezet naar een D70s) gekocht.
    Is deze lens een goede lens om rally's te doen: Nikon zoom Nikkor 70-300mm f/4-5.6G

    Alvast bedankt!
    Dat is een goede lens,maar ook geen toplens.Je neemt wel de juiste beslissing door een Nikkon lens te kopen.Je kan bvb.ook wat goedkoper gaan naar een ander merk,maar dan mindert de scherpstelsnelheid meestal wel.

  6. #96
    fast freddy loix member GoFastFreddy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    oostnieuwkerke
    Berichten
    2.297

    Standaard

    ik ben van plan om een canon 450d te kopen in de toekomst maar zonder lenzen omdat ik er nog heb van mijn canon eos500n , goede keuze of niet

  7. #97
    Member
    Geregistreerd
    23 September 2007
    Berichten
    35

    Standaard Lenzen:300 mm??

    Enkele tips:
    Een zoom tot 300 mm zeker geen luxe.
    Toestel instellen op Tv:dus zelf sluitersnelheid instellen.Als je een vaste hand hebt of kunt pannen (wagen volgen op zelfde punt in de zoeker),dan kun je lagere sluitersnelheden aan houden.Anders is de vuistregel minimum 1:brandpuntafstand van lens.Dus 300 mm min. 1/300 sec.Heb je een crop
    van 1.6 op je camera (Canon 30d,40d,300d,400d,450d en nikons die hiermee vergeijkbaar zijn)Dan zul je best nog korter schieten,want je brandpuntafstand van 300 mm wordt dan 480 mm.Kan je diafragma niet verder open om toch goed te belichten,Iso naar boven.Meestal kun je tot 800 iso gaan zonder teveel ruis.Hangt af van het toestel.
    Autofocuspunt in stellen op centraal punt.Heb je een AI-servo (Canon,hoe het heet bij Nikon weet ik niet) gebruiken.
    Beeldstabilisatie:als je het hebt bij Canon op stand 2 instellen.Heb je niet:niet getreurd,met voldoende hoge sluitersnelheid maakt het niet veel verschil uit.(Is wel OK bij stilstaande objecten,maar bij bewegende veel minder spectaculair.)
    Extenders werken alleen goed bij goede lenzen,best max 1.4,2x geeft zelfs op pro-lenzen duidelijk minder goede resultaten.Trouwens Canon extenders werken alleen maar op bepaalde lenzen die hiervoor geconstrueerd en zeer scherp zijn.(L-lenzen;die witte Canontoeters.).
    Autofocus op centraal punt blijft werken tot 5.6.Bij MK II normaal tot 8.

  8. #98
    Senior Member Vykus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2007
    Locatie
    Hollebeke
    Berichten
    784

    Standaard

    natuurlijk niet te vergeten de handhaaf is nog altijd het belangrijkste hehé

  9. #99
    Member
    Geregistreerd
    23 September 2007
    Berichten
    35

    Standaard

    Inderdaad.

  10. #100
    rally-image.be tommeke_B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    2.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GoFastFreddy Bekijk bericht
    ik ben van plan om een canon 450d te kopen in de toekomst maar zonder lenzen omdat ik er nog heb van mijn canon eos500n , goede keuze of niet
    Te zien welke lenzen het zijn...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •