En, wie zegt dat die veer niet door de/een koepel was geraakt?
voor mij hoeft het ook niet! tis zoals gert vermersch dit weekend zei: de formule van een eenzitter verdwijnt dan een beetje!
Het lijkt me alleszins geen verbetering qua veiligheid! je schakelt er gevaar mee uit maar je creeërt minstens evenveel nieuwe gevaren. Mss zijn twee staven langs het hoofd, die net iets hoger komen, een betere beveiliging. Mss beperk je dan het zijdelingse zicht een beetje maar anderzijds is het zo dat F1-rijders sowieso al niet te veel langszij kunnen kijken,... Nuja, voor mij hoeft geen van beide er te komen!
Dit is gewoon een ongeval, een ongeluk dat mss nooit meer zal voorvallen in de komende 10jaar!
sandropov.wordpress.com
En, wie zegt dat die veer niet door de/een koepel was geraakt?
"I certainly had an appreciation of the danger which to me was part of the pleasure of racing. To me now racing is - the dangers are taken away: if it's difficult, they put in a chicane. So really now the danger is minimal - which is good, because people aren't hurt. But for me the fact that I had danger on my shoulder made it much more exciting. It's rather like if you flirt with a girl, it's more exciting than paying for a prostitute, because while you know you're gonna get it, the other one you don't. And I think with driving a motor car, the danger is a very necessary ingredient. Like if you're cooking, you need salt. You can cook without salt, but it doesn't have the flavour. It's the same with motor racing without danger. For me."
Ik vind dit wel een goeie uitspraak.
De gevaren van racen zijn geen grap maar sorry je kent ze wel op voorhand. Met een gewoon indoorkartje heb ik ook veel lef en durf ... maar als je de top wil halen in de autosport moet je de gevaren aanvaarden.
Trouwens, volgens mij zijn de doorsnee Belgische autosnelwegen veel gevaarlijker dan met een F1 rijden
Rally Events Simply The Best
Bovenstaande post is mijn persoonlijke mening , maar gezien ik behoor tot het "MensDom" kan ik het Autosportforum niet verantwoordelijk stellen voor mijn fouten !!
Misschien wel, misschien niet.
Indien wel dan was de impact op de halm van Massa wellicht al een heel stuk minder geweest omdat er al een deel van de energie geabsorbeerd was door de koepel.
Al zou ik persoonlijk niet zo'n voorstander zijn van een koepel. Het brengt heel veel andere problemen met zich mee. Regen en olie bv. Wat gaan ze doen? Ruitenwissers en ruitensproeiers op dat ding monteren? Nóg een paar extra knopjes op het stuur. Om nog maar te zwijgen van het extra gewicht.
En niet vergeten dat een piloot vandaag binnen de 7 seconden uit zijn auto moet kunnen. Met een koepel is dat misschien niet mogelijk. Dan zijn er nog de reeds vermelde moeilijkheden wanneer een wagen omgekeerd ergens terechtkomt.
En dan zwijg ik nog over de kosten van zo'n ding. Zo'n koepel zou de ontwikkelingskosten nog maar eens de hoogte injagen. Want zij er maar zeker van dat ze dat ding dan liefst een zo aerodynamisch mogelijke vorm zouden geven.
WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015
Regen en olie op canope is idd een serieus probleem. Maar ik heb misschien de oplossing. Een klein schuifraampje in de canope maken zodat de piloot een reuzachtige 'tear off' van zijn canope kan trekken die dan als een vliegende zijs laag over het circuit zweeft Ik denk dat ge dan toch nog liever een veer tegen uw pan krijgt.
Ze kunnen mss ook nog ne schietstoel plaatsen..
Of nen F1 op afstands bediening zonder piloot erin