Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 76

Discussie: Grand Prix van Spanje 2007

  1. #61
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    <...>
    Klaar en duidelijk een startincident
    Waarom blijkbaar Fons'ke wat pisnijdig was ..... 150.000 toeschouwers komen speciaal voor hem, de pole gemist met 3 hondersten, een inhaalmaneuvre dat mislukt, komt vast te zitten achter Kimi en nadien achter Lowie'ke en heeft op geen enkel moment een poging kunnen nemen om een plekske op te schuiven.
    Ik begrijp zijn teleurstelling (en van zijn fans) maar daarvoor moet ge gene schuldebok zoeken.
    (en na het tikje een beetje minder evenwichtige wagen...) vwalla, krachtig samengevat

    denk dat die discussie over 'schuld' vrij zinloos is... en Alonso's commentaar... da's toch maar zijn mening geven? of lees ik dat stukje nu zó verkeerd?

    "Q: Describe that first corner incident from your point of view?
    FA: Well, it was very tight. I think the start was very similar between the two cars but then obviously I put myself behind Felipe and thanks to the slipstream I was a little bit quicker. I went on the outside, I braked later and I think I was much in front of him in the first corner, but unfortunately he didn’t think so and we touched each other. We were lucky to both finish the race because in 99 percent of these type of incidents, both cars will finish (their race) at the first corner. Sometimes I think this type of thing is very dangerous."

    een beetje later:

    Q: (Ed Gorman – The Times) Fernando, you seemed to imply that Felipe drove dangerously. Is that what you want us to believe?
    FA: I don’t want to say anything that you should believe, or should not believe. I think what I mean is that in this type of incident 99 per cent of the time both cars will finish in the first corner as we saw in GP2. I think when you are fighting for the championship it is very risky to be as aggressive as this in the first corner, sometimes, and I only mean that. We were lucky today that both cars finished, one first and one third, and thanks to that the incident will become a little less important.

    daarna uiteraard de versie van Massa:


    Q: (Ottavio Daviddi - Tuttosport) Felipe, we have Fernando’s opinion about the first corner. The question is: do you think too great a risk? Or not?
    FM: Both of us… But usually I was inside, so I had the car inside, so I don’t understand his point. It was just a normal race accident and as long as I am inside, close to the car going to the first corner, I will keep there. I will not move. So, if somebody was aggressive, it was Fernando, it was not me.


    waarop de journalisten weer naar Alonso gaan...

    Q: (Carlos Miguel – Diario AS) Fernando, which driver stayed on the correct side for the second corner? And do you think the stewards should investigate the incident?
    FA: I don’t know. I think the stewards are a little bit up and down. They investigated me last year in Monza when I was half a kilometre in front of the other car and maybe this year they don’t investigate too much these things. I think the incident is one for which everyone can have his own opinion. If you look at my car, at my side-pod and the rear side of the car, it is completely touched. I think that shows everybody who arrived first into the corner. I was more than half a car in front. The other question, I don’t know.

    en dan de conclusie (lees dat toch ook maar eens):

    Q: (Livio Oricchio – O Estado de Sao Paulo) Will this incident change the relationship between you two, Alonso and Massa?
    FM: For me, for sure, not… If I am wrong, which in my career I have always been the first one to say when I am wrong, or made a mistake, but this time don’t tell me I made a mistake. Come on, this is racing. This is Formula One and this is the first corner. When I make a mistake I will be the first one to say.
    FA: Yes, same thing. It will not change anything. We were racing and these things happen. As I said before, these things normally have both cars DNF. So we were lucky to finish. Nothing changed.

    Ze hebben dus hun eigen mening over het incident, maar het is een incident...


    Mooi als afsluiter:

    Q: (Carlos Miguel – Diario AS) And Lewis, what was your opinion of the incident?
    LH: I got on with my race and I didn’t see it. I was focusing on my job.




    bron: Formula1.com [http://www.formula1.com/race/news/6089/773.html ]

  2. #62
    The dude abides The Amazing Filidude's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    109

    Standaard

    Nog maar eens over de eerste bocht (voor de rest was er toch niks te beleven):
    100% race incident: beide piloten gaan op de limiet en tot net daarover...
    Alonso remt héél laat en laat vervolgens weinig plek voor Massa, die op zijn beurt laat remt en -enter my opinion- niet tight op de koord kan blijven. De kleine ruimte die Alonso gaf volstond niet meer en Massa raakt Alonso met het linkervoorwiel op de zijponton. Alonso vangt de nudge (meer was het niet, een "duwtje") op, corrigeert, maar dan houdt de tarmac op. Hij houdt kundig zijn bolide onder onder controle en voegt weer in zonder fatale brokken. Hoedje af voor het hele pak daar, want dat had makkelijk kunnen eindigen in véél meer brokken.

    NIEMAND gaat hier in de fout. That's racing. Dat is wat we willen zien: piloten met lef, die niet feilloos zijn, maar racen om de knikkers. Misschien zelfs tegen beter weten in, in deze moderne F1. Maar ik ruil met alle plezier die eerste ronde van de GP in voor al die 64 andere!
    F1 prono kampioen 2003 & 2010
    F1 prono criterium kampioen 2010


  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    295

    Standaard

    Alonso gaat volgens mij ook wat in de fout, hij is niet voldoende voorbij Massa om die bocht zo kort te nemen. Maar door zijn eigen fout belandt hij in de grindbak waardoor hij die eerste plaats eigelijk al vrij snel kon vergeten.

  4. #64
    Seniel Member Scuderio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    1.644

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    I was more than half a car in front.
    Da's wel ni helemaal waar he, hoogstens een kwart auto
    Hard work often pays off after time, laziness always pays off now.
    http://scuderio.fotopic.net
    BATracer - Browser Based Race Simulation

  5. #65
    Sneller dan het licht ! Phil69's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    509

    Standaard

    Idd race incident of gewoonweg racen. die mannen strijden tenslotte voor het wk.
    buiten die schaarse akties en het feit dat we mogen hopen op een kampioenschap met 4 seriuese titelpretendenten, valt er eigenlijk maar weinig te beleven

    Opmerkelijk veel opgaves in deze race, in een bepaalde fase vd race viel de ene na de andere uit, alook Kimi. Niet gewoon.

    En da was het, want eens de posities zijn ingenomen is het eigenlijk gebeurd.
    Iedereen weet wat hij doet met de strategie, die zijn allemaal goed berekend.
    en zoals Alonso ook aangaf veranderd er weinig als eerst harde of zachte kiest, t'resultaat zou het zelfde zijn gebleven.
    Eigenlijk kan je enkel doen wat je moet doen en hopen dat een ander iets misdoet, zoals gebeurde bij Heidfield in de pit bvb.

    Het belang van die 1ste bocht
    Misschien eens voorstellen aan Max om die 1ste bocht af te schaffen?

  6. #66
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Mensen die "fouten" zien in zulke incidenten zijn volgens mij de oorzaak dat F1 zo saai is geworden.

    Deze trend is nu al wel een flink aantal jaren bezig maar we blijven gewoon verder zagen en verder kijken

    Voor echt racen is er gelukkig nog Nascar en MotoGP.

  7. #67
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Mensen die "fouten" zien in zulke incidenten zijn volgens mij de oorzaak dat F1 zo saai is geworden.

    Deze trend is nu al wel een flink aantal jaren bezig maar we blijven gewoon verder zagen en verder kijken

    Voor echt racen is er gelukkig nog Nascar en MotoGP.
    Dat sommigen hierin "fouten" zien of zoeken heeft volgens mij voornamelijk te maken met het feit dat er nen "rooie" bij betrokken was .... en in dit geval ook nog publiekslieveling Fons'ke.
    Van achter in 't veld bij de start was er een soortgelijk inhaalmaneuvre .... met Wurz (dacht ik) maar daar lees je niks over.

    Voor de rest heb je 158% gelijk Kama
    Alhoewel dat ik er de laatste jaren ook de IRL bijreken bij "echt racen"
    Life is a highway to hell

  8. #68
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Sja, sommige zullen de rooie van vorig jaar gezien hebben en al direct denken dat hij flupke iets in zijn oor heeft gefluisterd.

    Bij het geval Wurz kon Wurz er eigenlijk ook niets aan doen. Ook een raceincident.
    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

  9. #69
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Dat sommigen hierin "fouten" zien of zoeken heeft volgens mij voornamelijk te maken met het feit dat er nen "rooie" bij betrokken was .... en in dit geval ook nog publiekslieveling Fons'ke.
    <...>
    en journalisten op zoek naar kopij?

  10. #70
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Alhoewel dat ik er de laatste jaren ook de IRL bijreken bij "echt racen"
    IRL is idd ook zeer leuk. Prachtige wagens die niet verpest zijn door allerlei flapjes en andere uitsteeksels.

    IRL & Champcar zijn beide mooi om te zien en het enige wat hier ontbreek zijn iets sterkere piloten. Moesten de 2 terug samensmelten met gemende circuits zou het machtig zijn. IRL heeft sterkere teams en piloten maar Champ Cars heeft betere circuits.

    Ik zou alle huidige F1 piloten wel eens willen zien in zo'n IRL Honda op een oval en dan racen tegen elkaar

    Of beter, in een stockcar op Darlington....wie laatst crashed wint waarschijnlijk

    F1 moet zichzelf blijven maar enkele elementen overnemen van over de plas zou op dit moment geen kwaad kunnen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •