Pagina 196 van 214 EersteEerste ... 96146186194195196197198206 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.951 t/m 1.960 van 2132

Discussie: Voetbal

  1. #1951
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Ik weet niet of een burgelijke rechtbank bevoegd is in deze dingen.
    Feit is wel dat de teams iets moeten doen omdat de ploegen de reglementen moeten naleven maar dat de voetbalbond hun eigen reglementen constant overtreed.


    Maar het word nog leuker .....
    Standard had gevraagd om de wedstrijd in Anderlecht zaterdag te spelen ipv op zondag.
    Reden hiervoor is dat Standard zich gedicrimineerd voelde omdat Gent op zaterdag mag spelen en zij op zondag. Gent heeft dan een dag extra rust voor de bekerwedstrijd Standard - Gent van volgend woensdag.
    Eerst zei de voetbalond "nee" maar uiteindelijk heeft de voetbalbond toch "ja" gezegt, dus wedstrijd op zaterdag.
    "NEE" zegt nu de burgemeester van Anderlecht, de wedstrijd gaat door niet door op zaterdag, wel op zondag of in een ander weekend.

    Dus, weer ambras dankzij de voetbalbond .... want Standard wil op zondag nu niet meer spelen.
    Nu is het ook zo dat wanneer een wedstrijd niet mag doorgaan op bevel van de burgemeester dat men de thuisploeg geen forfait kan opleggen en is men verplicht een andere datum te zoeken.


    En het word nOg leuker ..... Gent is die aanhoudende verschuivingen van speeldagen grondig aan 't beu worden, die hebben nu ook een klacht ingediend bij de voetbalbond.

    En als je denk dat dit het leukst was .... het word NOG leuker.
    Als de klacht van Eupen tegen Lierse word aanvaard speelt KV Mechelen play-off 1 in plaats van Standard .... Mechelen overweegt nu ook een klacht tegen Lierse in te dienen als de klacht van Eupen word verworpen.


    Op de voetbalbond is men ondertussen verbaasd .....
    Lol, da kan ook weer alleen in België...
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  2. #1952
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Wat Anderlecht-Standard betreft hoor ik hier net dat die wedstrijd gewoon op zijn normale voorziene tijdstip doorgaat : Zondag om 18 uur.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #1953
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Ik snap nog minder wat Eupen bezielt nu ik wat meer feiten weet.

    De "niet speelgerechtigde" speler waarvan sprake tijdens de match Mechelen-Lierse is de ganse wedstrijd niet eens van de bank geweest. Hij heeft geen bal aangeraakt, laat staan op het veld gestaan. Hij heeft geen enkele invloed gehad op het wedstrijdverloop. Niets, nada, nul de botten.
    Het is (naar mijn mening) eerder een administratieve fout van Mechelen of Lierse (weet niet eens bij welke ploeg die gast speelde) en zeker al dat bekvechten en rechtzaken niet waard. Een boete is misschien eerder op zijn plaats dan de wedstrijd verliezen.

    Dat Eupen nu klacht indient is pure mierenneukerij. Rotzakkerij eerste klas. Niets anders dan een vuil en smerig spelletje om niet te moeten degraderen.


    En wat die match betreft die na de laatste speeldag gespeeld werd snap ik ook niet. Die match moest gespeeld worden. Waarom is dat tijdstip zo van belang? Als die nu een week vroeger of later gespeeld word maakt toch niets uit? Een maand voreger of later, begin van de competitie of einde van de competitie. Die match moest gespeeld worden. Wat maakt het dan GVD uit wanneer die gespeeld wordt?


    Ze maken het GVD ingewikkeld (of de reglementen zijn al ingewikkeld) en dan snappen ze iets simpels als het principe van de paly-offs niet eens......
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #1954
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Wel Grungie .... als ge de feiten naast elkaar legt heeft Eupen GROOT gelijk.

    Wat betreft de wedstrijd Lierse-Mechelen.
    ELKE speler op het wedstrijdblad dat voor de wedstrijd aan de scheidsrechter word gegeven MOET speelgerechtigd zijn of hij nu speelt of niet. Dit is idd een administratieve fout van Lierse (in dit geval)
    Vorig seizoen of 2 seizoenen geleden is er een ploeg in 4e klasse (dacht ik) eens 27 punten kwijtgespeeld door zo'n administratieve fout, die speler in kwestie had amper 2 minuten gespeeld in 20 wedstrijden.
    Dit seizoen nog in 3e klasse A is de westrijd Cappellen-Hamme omgezet in een 0-5 voor Hamme wegens ook zo'n administratieve fout, hier had de speler ook niet meegespeeld.

    Nu zegt Lierse wel dat deze speler WEL speelgerechtigd was op de dag van de wedstrijd maar aangezien het hier om een inhaalwedstrijd betrof moest de speler speelgerechtigd zijn op de dag van de oorspronkelijke datum. Als een bepaalde speler geschorst is voor een wedstrijd en deze word uitgesteld dan is deze speler ook voor de inhaalwedstrijd geschorst.

    Als de voetbalbond zijn eigen reglementen naleeft heeft Eupen gelijk.

    Wat betreft die uitgestelde wedstrijd Charleroi-Cercle.
    Hierin heeft Eupen ook gelijk want in de reglementen van de voetbalbond staat duidelijk dat op de laatste 2 speeldagen ALLE ploegen op hetzelfde tijdstip moeten spelen, dit om onderlinge afspraken tegen te gaan
    Dit seizoen hebben ze al een uitzondering gemaakt door de wedstrijd Waregem-Kortrijk een dag te vervroegen omdat in deze wedstrijd niks meer op het spel stond. In de match Charleroi-Cercle stond nog véél op het spel want Charleroi kon zich nog redden.

    Dus, als de voetbalbond zijn eigen reglementen naleeft heeft Eupen weer gelijk.


    Maar het word nog vele leuker.
    Gisteren heeft de voetbalbond de klacht van Eupen verworpen. Ik denk nu wel dat de voetbalbond niks anders durfde want anders zouden ze nog een reeks klachten krijgen van o.a. Standard want die zouden dan play-off2 moeten spelen ipv play-off1.

    De rechter heeft Eupen vandaag gelijk gegeven ..... alle wedstrijden van Eupen en Lierse mogen dit weekend niet doorgaan tot het beroep van Eupen is afgehandeld.

    Maar het leukste is dit .....
    Antwoord van de voetbalbond aan de rechter : "kust te kl***n, de wedstrijden worden wel gespeeld".
    Staat de voetbalbond dan boven de wet ?

    Maar het leukste is dit .....
    Er is nog iets boven water gekomen ..... de zogenaamde play-off 3 of de Play-Downs zijn onwettig !!
    De amateurekes van de voetbalbond zijn vergeten hun eigen reglementen aan te passen, nergens staat iets te lezen over play-off 3, dus dat ding bestaat niet.

    Wederom heeft Eupen gelijk.


    Toch wonen wij in een prachtig land hé
    Life is a highway to hell

  5. #1955
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Dat de Belgische voetbalbond hier de ene fout na de andere maakt en verzaakt om zijn eigen reglementen toe te passen, daar zijn we het over eens.
    Of die reglementen al dan niet absurd zijn, dat is een andere discussie. (Ik zie er persoonlijk geen graten in om de laatste speeldag niet op hetzelfde tijdstip te spelen).

    Komen we uit bij Eupen. De grootste zeikers in dit debat want ze zijn maar uit op 1 ding en dat is hun eigen lijfbehoud. Dat ze nu het ganse voetbal door de stront trekken zal hen worst wezen.
    Eupen is geen betrokken partij in de discussie omtrent de speelgerechtigde speler. Mechelen en Lierse wel. Die van Mechelen hebben geen klacht ingediend tegen Lierse. Stel ik mij de vraag of Eupen dan het recht heeft om klacht in te dienen?
    Verder is er ook nog een maximale termijn om klacht in te dienen. (heb ik ergens in een of andere gazet gelezen). Die klacht zou te laat ingediend zijn. Zelfs al heeft Eupen recht van klagen, ze zouden te laat geweest zijn. (allez, volgens de gazet toch).

    En dat de voetbalbond nu "kust mijn kloten" zegt,tegen de uitspraak van de rechter kan ik wel begrijpen. Volgens mij is een voetbalwedstrijd nog altijd een prive-gebeuren. De reglementen van het voetbalspelleke, noch die van de bond zijn Belgische wetten. Blijft mijn vraag of een rechter daar wat over te zeggen heeft.

    Een dwangsom opleggen zou eventueel kunnen (heb ik wel nog niets over gelezen) maar de voetbalbond moet anderzijds ook een dwangsom betalen aan Belgacom TV als de plaf-offs dit weekend NIET van start gaan. Volgens mijn gazet zou dat gaan om sommen van 75000 tot 100000 euro.... per match.
    Dus als een eventuele dwangsom van de rechter lager is dan de dwangsom van Belgacom TV dan zal er dit weekend gevoetbald worden.


    En wat play-off 3 betreft. Die kunnen niet onwettig zijn want het gaat hier niet om Belgische wetten maar om reglementen. De term "onwettig" kan hier dus totaal niet van toepassing zijn.
    Maar het is niet omdat het niet expliciet in de reglement staat dat het dan ook verboden is he? Het staat immers ook nergens in de reglementen dat het verboden is....


    Maar ze doen maar. Als er nu dit weekend gaat gevoetbald worden of niet, ik zal er niet van wakker liggen.
    Voor mijn part mogen die klojo's het voetbal kapot maken. Het interesseert me geen reet. En zonder voetbal zou mijn gazet misschien goedkoper worden want zijn alle dagen toch ettelijk bladzijden minder dan......
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #1956
    Seniel Member Scuderio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    1.644

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Wat betreft de wedstrijd Lierse-Mechelen.
    ELKE speler op het wedstrijdblad dat voor de wedstrijd aan de scheidsrechter word gegeven MOET speelgerechtigd zijn of hij nu speelt of niet. Dit is idd een administratieve fout van Lierse (in dit geval)
    Maar als ik het bondsreglement (http://extranet.e-kickoff.com/projec...glement_nl.pdf) lees, zie ik in het desbetreffende artikel op p. 167 volgende uitzondering op deze regel staan:
    "Het inschrijven op het wedstrijdblad van een niet-gekwalificeerde speler in een uitgestelde of een stopgezette wedstrijd, die de bevoegde instantie herspelen doet, heeft geen puntenverlies tot gevolg."
    Lierse-Mechelen was een uitgestelde wedstrijd, dus volgens deze uitzondering zou er toch geen puntenverlies voor Lierse zijn?
    Hard work often pays off after time, laziness always pays off now.
    http://scuderio.fotopic.net
    BATracer - Browser Based Race Simulation

  7. #1957
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scuderio Bekijk bericht
    Maar als ik het bondsreglement (http://extranet.e-kickoff.com/projec...glement_nl.pdf) lees, zie ik in het desbetreffende artikel op p. 167 volgende uitzondering op deze regel staan:
    "Het inschrijven op het wedstrijdblad van een niet-gekwalificeerde speler in een uitgestelde of een stopgezette wedstrijd, die de bevoegde instantie herspelen doet, heeft geen puntenverlies tot gevolg."
    Lierse-Mechelen was een uitgestelde wedstrijd, dus volgens deze uitzondering zou er toch geen puntenverlies voor Lierse zijn?

    Blijkbaar is dit aangepast.
    Eupen heeft hier idd geen poot om op te staan.
    Life is a highway to hell

  8. #1958
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht


    En wat play-off 3 betreft. Die kunnen niet onwettig zijn want het gaat hier niet om Belgische wetten maar om reglementen. De term "onwettig" kan hier dus totaal niet van toepassing zijn.
    Maar het is niet omdat het niet expliciet in de reglement staat dat het dan ook verboden is he? Het staat immers ook nergens in de reglementen dat het verboden is....
    Ik zal het in 't vervolg "onreglementair" noemen als iets niet duidelijk in de Belgische grondwet of het Belgisch wetboek staat

    Maar als de Belgische voetbalbond die de reglementen heeft uitgevaardigd hun eigen reglementen niet naleeft .... waarom zouden de teams dit dan moeten doen ?

    En staat de voetbalbond boven de wet ? Ik dacht dat een rechter toch (meestal) het laatste woord heeft.


    Maar wat betreft die play-off 3 ....
    Blijkbaar is dit ineens ook opgenomen in het reglement .... in de versie op een andere website staat hierover niks vermeld, in de versie van Scuderio wel.
    Life is a highway to hell

  9. #1959
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 February 2008
    Berichten
    2.810

    Standaard

    Toevallig iemand een live-strean AA Gent- Club Brugge

  10. #1960
    Senior Member Schumi_09's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 February 2010
    Berichten
    709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bousse Bekijk bericht
    Toevallig iemand een live-strean AA Gent- Club Brugge
    Als je livestreams wilt, altijd eens kijken op http://voetbal-kijken.blogspot.com/
    #GetWellSoonMichael #KeepFightingSchumi #Win92

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •