Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: 2009: de KERS op de taart!

  1. #11
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    De KERS op de taart, was niet wat ervan verwacht werd. Persoonlijk ben ik er niet zo zeker van dat KERS de vele inhaalmaneuvers veroorzaakte, er waren er toch ook heel wat tussen AARDBEI wagens, niet?

    Alonso verklaarde na de race dat KERS niet opbracht wat hij gedacht (gehoopt?) had..

  2. #12
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Glock heeft wel wat zitten zagen dat Alonso steeds zijn KERS gebruikte om aanvallen af te slaan. Eenmaal er voorbij ging hij bijna 1sec sneller.....KERS houdt inhalen dus tegen

    Het viel wel op de KERSelaars allen een goeie start namen.

    Voor mij blijft het een weekse wachten tot na Sepang. Als het daar niet een echt voordeel geeft dan zou ik het direct dumpen.

  3. #13
    Senior Member Holkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Voorschoten (nl)
    Berichten
    1.562

    Standaard

    *schop*

    Grappig om nu te zien dat de teams KERS weer nieuw leven in blazen. Op airodynamisch vlak zijn ze nu redelijk bij elkaar gekomen (diffusor) en zien de teams nu in dat KERS net dat kleine beetje meer kan geven om races te winnen (zie McLaren). Zowel Renault als Red Bull hebben nu versies die aankomende race of de daarop volgende races op de wagen zullen verschijnen, zeker nu Brawn de handdoek in de ring gegooid heeft m.b.t. KERS.

    Ook vanwege de regelementswijzigingen die voor 2010 op stapel staan is de discussie over KERS weer vers. Het systeem zou er uit gehaald worden voor 2010, maar er zijn nu meerdere teams die het systeem wel willen behouden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    KERS op zich vind ik wel goed,maar het reglement niet
    Ofwel verplicht je iedereen van er gebruik van te maken,ofwel laat je het niet toe.En de teams wat er voor dit jaar veel geld aan besteed hebben,die hadden dat geld overgoed uit de venster kunnen werpen.De FIA zal wel besparende maatregels nemen in de F1

  5. #15
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Holkers Bekijk bericht
    *schop*

    Grappig om nu te zien dat de teams KERS weer nieuw leven in blazen. Op airodynamisch vlak zijn ze nu redelijk bij elkaar gekomen (diffusor) en zien de teams nu in dat KERS net dat kleine beetje meer kan geven om races te winnen (zie McLaren). Zowel Renault als Red Bull hebben nu versies die aankomende race of de daarop volgende races op de wagen zullen verschijnen, zeker nu Brawn de handdoek in de ring gegooid heeft m.b.t. KERS.

    Ook vanwege de regelementswijzigingen die voor 2010 op stapel staan is de discussie over KERS weer vers. Het systeem zou er uit gehaald worden voor 2010, maar er zijn nu meerdere teams die het systeem wel willen behouden.
    kers blijft in de voorlopige regels een mogelijkheid, had ik begrepen... vandaar ook het hogere minimum-gewicht, althans vlgs Gaëtan & Basje

  6. #16
    Sponsor Henne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 March 2007
    Berichten
    1.183

    Standaard

    Die KERS is wel een leuk initiatief als iedereen het heeft (en als het ook deftig zou werken) zolang de aerodynamica het niet toelaat om in te halen...

    Maar de meeste teams hebben hun broek wat gescheurd aan het kostenplaatje vrees ik.

  7. #17
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henne Bekijk bericht
    Die KERS is wel een leuk initiatief als iedereen het heeft (en als het ook deftig zou werken) zolang de aerodynamica het niet toelaat om in te halen...

    Maar de meeste teams hebben hun broek wat gescheurd aan het kostenplaatje vrees ik.
    "wat" zegt hij bloedserieus

  8. #18
    Sponsor Henne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 March 2007
    Berichten
    1.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    "wat" zegt hij bloedserieus
    Tjah, kan er moeilijk bedragen op gaan plakken éh

    De één al wat meer dan de ander denk ik (Vooral Williams met hun vliegwiel systeem dat ze dan nog nooit gebruikt hebben ook)

  9. #19
    Senior Member senna's kingdom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    608

    Standaard

    Het is ook zo.
    Fia heeft de teams enorm de kosten op gejaagd met Kers...
    Ze gingen de kosten reduceren, maar stellen wel Kers op de wagens.
    Lijkt me niet bepaald kostenbesparend.
    Laat staan dat slechts Ferrari en Mclaren het enkel gebruiken.
    Weg gesmeten geld ja.
    Hoeveel miljoeneneurokes zijn er aan ontwikkeling bij de teams niet gespendeerd + testen etc....
    Ondertussen stappen teams op wegens het financiele.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •