Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Rookie van 2008

  1. #1
    www.autosportweb.nl Autosportweb.nl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 November 2008
    Locatie
    Buchten
    Berichten
    9

    Standaard Rookie van 2008

    Na de Formule 1-awards zou ik nog graag willen weten wie jullie de ebste rookie van 2008 was?
    De coureurs die in aanmerking komen zijn:
    - Kazuki Nakajima (Williams): 9 punten
    - Timo Glock (Toyota): 25 punten
    - Sebastien Bourdais (Toro Rosso): 5 punten
    - Nelsinho Piquet (Renault): 19 punten

    Ikzelf vindt dat ze het allemaal goed hebben gedaan (Piquet alleen het tweede gedeelte) en Bourdais wordt zwaar onderschat.
    Mijn volgorde:
    1. Glock
    2. Bourdais
    3. Nakajima
    4. Piquet

    Graag zou ik willen weten wat jullie volgorde is
    Kijk voor het laatste autosportnieuws en de mooiste foto's op: WWW.AUTOSPORTWEB.NL

  2. #2
    Sponsor Henne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 March 2007
    Berichten
    1.183

    Standaard

    Vreemd dat Vettel uit de boot valt aangezien dit ook zijn eerste volledige rookie-jaar was...

  3. #3
    www.autosportweb.nl Autosportweb.nl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 November 2008
    Locatie
    Buchten
    Berichten
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henne Bekijk bericht
    Vreemd dat Vettel uit de boot valt aangezien dit ook zijn eerste volledige rookie-jaar was...
    Wel zijn eerste volledige jaar ja, dat klopt
    Maar ik vindt Vettel geen echte rookie meer, omdat hij vorig jaar al 8 races had gereden (USA en Toro Rosso). Nakajima had er vorig jaar slecvhts 1 gereden en Glock een paar jaar geleden 4. Maar omdat daar zoveel tijd tussen zat is er zoveel vernadert, dat Glock ook een rookie is.
    Kijk voor het laatste autosportnieuws en de mooiste foto's op: WWW.AUTOSPORTWEB.NL

  4. #4
    Senior Member Jedi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 August 2008
    Locatie
    Ninove
    Berichten
    216

    Standaard

    1. Bourdais
    Reed meestal in de schaduw van Vettel, had veel pech maar is beter dan de meeste denken.
    Angstig voor een toekomstig zitje bij STR (Buemi & Sato?), maar niemand zal me tegenspreken dat hij een nieuw jaar in de F1 verdiend!

    2. Piquet
    Maakte op het einde van het seizoen hier en daar wat goed, zen podium in Duitsland was er eentje met geluk maar hij deed het toch maar!
    Nelsinho wou Fernando volgen maar moest eerst leren zichzelf te ontwikkelen, is daarin af en toe geslaagd!

    3. Glock
    Crashes hier en daar, soms totaal niet zen fout, maar rijd goed in het spoor van Trulli en soms beter, het hongaars podium mocht er meer dan wezen!

    4. Nakajima
    Het is nog wachten op de Nakajima van 2005 en de prima GP2 rookie van vorig jaar... word 2009 al meteen zen laatste kans???

  5. #5
    Senior Member sartro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2008
    Locatie
    Wevelgem
    Berichten
    1.972

    Standaard

    glock
    bourdais
    nakajima
    piquet
    sandropov.wordpress.com

  6. #6
    Sneller dan het licht ! Phil69's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    509

    Standaard

    Nakayima
    Bourdais
    Glock
    Piquet

  7. #7
    Senior Member senna's kingdom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    608

    Standaard

    Glock
    Zeeer goed seizoen gereden.Erg snel en lijkt al beter dan Trulli.

    Bourdais
    Zoals anderen hier vermelden. Zeker onderschat. Bij de Champcars was hij het eerste seizoen ook niet kampioen. Maar als je bekijkt was hij beter dan de Red Bull rijders. Enkel zat het geluk soms niet mee als hij op een mooie plek zit.

    Nakajima
    Kan zich met de Williams niet bewijzen en heeft veel geleerd.

    Piquet
    Grootste blunders van het seizoen.
    Rijdt soms zonder zijn verstand rond en knalt er maar op.
    Hij heeft nog een lange weg te gaan.
    Di Grassi, Grosjean of Maldonado zouden volgens mij beter doen.

  8. #8
    Senior Member Holkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Voorschoten (nl)
    Berichten
    1.562

    Standaard

    1. Glock. Net seizoen met de wagen die hij onder zijn kont had. Geen gekke dingen gedaan, stabiel.

    (leegte)

    2. Piquet. 2de in Duitsland uitschieter, maar veel te wisselvallig. Niet overtuigend.
    3. Bourdais. Vind hem overschat. Niets laten zien met de wagen, mag van mij weer naar Amerika verhuizen
    4. Nakajima. Kleurloos, constante factor al is het een slechte factor.

    De laatste 3 kunnen ook in andere volgorde staan, als ik er echt 1 bovenuit zie is het Glock. (en laten we eerlijk zijn, er is geen 1 rookie die serieus in de kijker gereden heeft)

  9. #9
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Is Glock wel een rookie?
    Hij heeft al eerder in de F1 gereden. Weliswaar geen vol seizoen, maar wel al races meegedaan. (ik zou moeten kijken hoeveel)
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •